foto
Inici Notícies i premsa L'Oficina Jove del Ripollès ha impartit un curs per promoure, mitjançant Linkedin, que els joves qualificats tornin a la comarca
L'Oficina Jove del Ripollès ha impartit un curs per promoure, mitjançant Linkedin, que els joves qualificats tornin a la comarca Imprimeix Correu electrònic
divendres, 11 de novembre de 2016 21:23

En el marc del programa Odisseu per fomentar el retorn a la comarca dels joves que n’han marxat per motius acadèmics, l’Oficina Jove del Ripollès ha ofert un taller formatiu sobre com buscar feina a través de Linkedin.

La sessió, impartida per un expert en xarxes socials, ha permès a un grup de joves aprendre a posicionar-se millor dins d’aquesta plataforma professional per aconseguir atraure l’atenció de les empreses que busquen la fan servir per reclutar personal. Alguns exemples són tenir una foto que transmeti professionalitat i formalitat, especificar tot allò que defineixi el perfil professional i l’experiència laboral i la importància de la frase que defineix el titular del compte. Així mateix, s’ha fet molt èmfasi en el fet que la informació publicada sigui realista i que quedi contrastada amb documents adjunts, comentaris en publicacions i grups de debat i valoracions fetes per part dels contactes adherits.

El vincle d’aquesta formació amb Odisseu rau en el fet que aquest programa inclou una eina anomenada Retorna, que busca posar en contacte a través de Linkedin els empresaris de la comarca oferents d’ocupació amb aquells joves formats interessats a tornar al Ripollès. A l’hora d’implantar Retorna, des de l’Oficina Jove del Ripollès es va detectar que una part important del públic objectiu no disposava de perfil a Linkedin o el tenia però volia aprendre a treure’n més rendiment. És per això que l’àrea de Serveis a les Persones del Consell Comarcal del Ripollès va impulsar aquesta formació i no es descarta la possibilitat que es torni a repetir properament.

Linkedin és una xarxa social enfocada al món laboral en la qual l’eix principal és la difusió i interacció de perfils professionals tant de persones com d’empreses. Així, permet posar en contacte demandants i oferents d’ocupació i difondre informacions relacionades amb les carreres personals i empresarials. També permet interrelacionar-se per àmbits de coneixement i que els contactes es valorin entre ells les facetes professionals. El setembre passat, Linkedin ja tenia 467 milions de comptes a tot el món, 106 dels quals són actius.